Компаніївська районна філія Кіровоградського обласного центру зайнятості

Для шукачів роботи

......................................................................................................................................................................

Інформування про стан ринку праці

......................................................................................................................................................................

До уваги роботодавців

...................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................

Відпочинок та розвиток: школярі Компаніївського НВО змагались за звання кращого знавця професій

...................................................................................................................................................................... ......................................................................................................................................................................

День боротьби з дитячою працею: особливості працевлаштування сезонної роботи неповнолітніх

......................................................................................................................................................................

Презентуємо роботодавця - зустріч безробітних з фахівцями управління Національної поліції

......................................................................................................................................................................
9 кроків до допомоги: як мешканцям Кіровоградщини оформити допомогу по безробіттю онлайн
Мешканці Кіровоградщини можуть скористатися послугою з реєстрації та оформлення виплат допомоги по безробіттю на на Єдиному державному веб-порталі електронних послуг «Портал Дія». Додаткова онлайн послуга надасть можливість спростити процедуру звернення безробітних до центрів зайнятості для реєстрації і призначення допомоги по безробіттю. Для отримання послуги необхідно здійснити 9 кроків:
1. Вам знадобиться електронний підпис (кваліфікований електронний підпис);
2. Зареєструйтесь чи авторизуйтесь у кабінеті громадянина на diia.gov.ua за допомогою електронного підпису;
3. Перевірте коректність особистих даних у профілі користувача, актуалізуйте їх за необхідності;
4. Заповніть заяву, відповідаючи питання в анкеті;
5. Оберіть зручний для вас центр зайнятості, незалежно від зареєстрованого місця проживання чи перебування;
6. Введіть свій номер соціального рахунку та оберіть періодичність отримання виплат;
7. Якщо немає соціального рахунку, пропустіть цей етап. Але, протягом 10 робочих днів після призначення виплат відкрийте соціальний рахунок та надішліть його реквізити на електронну пошту центру зайнятості, де подали заяву;
8. Завантажте необхідні документи: паспорт, документ про останній вид зайнятості, документи про освіту та інші;
9. Перевірте сформовані заяви та підпишіть їх електронним підписом (кваліфікованим електронним підписом).
На період карантину статус та призначення допомоги по безробіттю присвоюється першого ж дня після подання такої заяви. Проєкт реалізований у партнерстві Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства, Міністерства цифрової трансформації, спільно з Державною службою зайнятості (ДСЗ) та за підтримки проєкту USAID/UK aid «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/TAPAS».
Пошук роботи: безробітним Кропивниччини розповіли, як використовувати нові можливості
«Пошук роботи: шукаємо нові можливості» – під такою назвою Кіровоградським обласним центром зайнятості проведено онлайн семінар для шукачів роботи. Учасники вебінару дізнавалися як знайти роботу в сучасних умовах, які інструменти при цьому використовувати, чому важливо бути активним у пошуку роботи, особливо в умовах карантину. Захід відбувся у форматі діалогу, під час якого усі бажаючі мали змогу висловити свої думки щодо даної теми та отримати відповіді на питання. Виконуючи вправу «Похвали себе», вони демонстрували свої головні досягнення, універсальні якості, навички та здібності. Вміння хвалити себе допомагає у складанні резюме, записі відеорезюме, підготовці до співбесіди чи онлайн-співбесіди з роботодавцем. Учасники онлайн-семінару розглянули етапи пошуку роботи, а саме: формування власного бажання (постановка планів і цілей); аналіз власних можливостей (аналіз сильних і слабких сторін); пошук потенційних вакансій (використання електронних сервісів служби зайнятості). Детальніше зупинилися на етапах запису відеорезюме та онлайн-співбесіді з роботодавцем – зручних інструментах пошуку роботи, які є актуальними на сучасному етапі, та їх перевагами. «Пошук роботи – це теж робота. Та якщо проаналізувати це питання грамотно, використовуючи при цьому усі сучасні можливості – можна позбавити себе зайвих проблем і своєчасно опинитися в потрібному місці, в потрібний час. Будьте активними, створюйте резюме , записуйте відеорезюме та поспішайте назустріч роботі своїй мрії», – зазначила Галина Хлань, провідний фахівець відділу організації профорієнтації Кіровоградського обласного центру зайнятості.
Освітній портал державної служби зайнятості пропонує мешканцям Кіровоградщини 8 курсів для навчання
Освітній портал державної служби зайнятості призначений для отримання користувачами інформації про ринок праці, вимоги роботодавців до претендентів на роботу, правила та норми складання сучасних документів, що супроводжують пошук та отримання роботи (наприклад, резюме та супровідний лист). Для тих, хто шукає працівників, пропонується інформація про послуги державної служби зайнятості, які допоможуть швидше знайти необхідного фахівця та витратити при цьому мінімум грошей. Якщо немає можливості швидко підібрати працівника швидко – пропонується навчити найбільш підходящого з тих, хто шукає роботу. Тож, роботодавці можуть отримати додаткову інформацію про освітні програми і навчальні заклади державної служби зайнятості. Для роботодавців пропонуються 3 курси: • покрокові дії щодо добору працівників; • підготовка професійних кадрів на запити роботодавців; • особливості працевлаштування іноземців та осіб без громадянства. Зараз на Освітньому порталі доступні 8 курсів для населення: • створення резюме на сайті; • інформаційний семінар з загальних питань зайнятості; • тест на визначення компетенцій для роботи в ІТ-сфері; • генеруй бізнес-ідею. Розпочни власний бізнес; • успішне працевлаштування. Що потрібно знати?; • здобуття робітничих професій у навчальних закладах ДСЗ; • інформація для роздумів при пошуку роботи за кордоном; • практичний курс «Як відкрити власну справу: бджільництво». Крім того, освітня платформа містить контент, що відповідає освітнім та інформаційним потребам соціальних працівників, зокрема фахівців центрів зайнятості. Відвідавши вебінари, онлайн тренінги та опрацювавши наведені конспекти, спеціалісти матимуть змогу розвити та удосконалити власні знання і навички, підвищити свій фаховий рівень.
Підтримка в період карантину: як роботодавцям Кіровоградщини отримати допомогу по частковому безробіттю
Станом на 15 травня вже прийняті правові рішення, які мають забезпечити збереження трудового потенціалу на період карантину. Це, зокрема, і доповнення статтею 47-1 Закону України «Про зайнятість населення», якою регламентується надання допомоги по частковому безробіттю на період карантину. Закон, яким внесені вказані зміни (Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)»від30 березня 2020 року № 540-IX), набрав чинності 02 квітня 2020 року. Перша редакція вказаної статті 47-1 передбачала, що допомога надаватиметься тільки тим роботодавцям, які займаються виробництвом. Це, зрозуміло що, значно обмежувало коло роботодавців, які зупинились в період карантину. Тому, невдовзі, до закону були внесені зміни. Ці зміни набрали чинності 18 квітня 2020 року. З 28 квітня 2020 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 22 квітня 2020 року № 306 «Про затвердження Порядку надання та повернення коштів, спрямованих на фінансування допомоги по частковому безробіттю на період карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19», спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», яка регламентує процедуру надання коштів. Також Кабінетом Міністрів України прийнято рішення про виділення Мінекономіки 4,7 млрд грн для надання фінансової допомоги Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття на безповоротній основі. Слід відмітити, що деякі роботодавці і раніше звертались до центрів зайнятості щодо отримання допомоги по частковому безробіттю. Але таке право повноцінно може бути реалізовано тільки відносно звернень, починаючи з 28 квітня 2020 року. Для охочих детально ознайомитись з цим питанням, пропонуємо завітати на Інтернет-сторінку ДСЗ, де у рубриці «Роботодавцям», підрубриці «Допомога по частковому безробіттю на період карантину», розмішена, у вигляді зрозумілої інфографіки, покрокова інструкція «Як роботодавцю отримати допомогу по частковому безробіттю на період карантину». Проте, вважаємо за необхідне зупинитися на кожному кроці, щодо дій роботодавця та служби зайнятості, які необхідно зробити аби отримати зазначену допомогу. Перший крок – це вибір центру зайнятості для звернення. Це має бути міськрайонний центр зайнятості чи філія обласного центру зайнятості за місцем сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Роботодавець може звернутись протягом 30 календарних днів з дня зупинення чи скорочення діяльності. Другий крок – підготовка і подання пакету документів. Він складається із заяви, копії наказу із зазначенням дати початку зупинення / скорочення діяльності, відомостей про працівників та довідки державної податкової служби про сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за 6 місяців. Третій крок – подання документів. Пакети документів можуть бути подані через скриньку для звернень, поштою, або ж скановані копії подаються електронною поштою, а оригінали, в подальшому, надаються до центру зайнятості. Четвертий крок – це дії працівників центру зайнятості, які перевіряють документи на предмет відповідності правовим актам. У разі виявлення помилок, роботодавець протягом 5 робочих днів може їх виправити. П’ятий крок – протягом 3 робочих днів обласним центром зайнятості приймається рішення стосовно надання допомоги. Звертаємо Вашу увагу, що пакет документів подається до базового центру зайнятості чи філії обласного центру зайнятості, а рішення приймається саме обласним центром зайнятості. Шостий крок – укладання договору між базовим підрозділом ДСЗ та роботодавцем. Сьомий крок – це щомісячне подання роботодавцем відомостей про осіб, у яких є право на допомогу. Центр зайнятості протягом 3 робочих днів після отримання коштів перераховує їх роботодавцю. Зазначаємо, що не мають права на отримання допомоги, серед іншого, працівники, які працюють за сумісництвом та мають право на пенсію. І зрозуміло, що допомога надається відносно належно оформлених найманих працівників. Восьмий крок полягає у перерахуванні роботодавцем коштів працівникам у строк не більше ніж 3 робочі дні. Після цього, не пізніше ніж протягом 5 календарних днів, роботодавець має подати до центру зайнятості копії відповідних відомостей. Зазначаємо, що розмір допомоги не може бути вище розміру мінімальної заробітної плати, яка складає 4723 грн. Допомога надається за кожну годину, на яку працівникові скорочено передбачену законодавством тривалість робочого часу, з розрахунку двох третин тарифної ставки (окладу), встановленої працівникові відповідного розряду. Допомога не надається відносно працівників, які отримують оплату часу простою, та працівників, які не працюють внаслідок перебування у відпустках, у тому числі без збереження заробітної плати. Нагадуємо також, що зупиненням чи скороченням діяльності роботодавця є таке зупинення (скорочення), яке призвело до часткового або повного скорочення тривалості робочого часу працівників. Детальні консультації з питань такого зупинення найкраще отримувати у відповідних уповноважених державних органів, зокрема в управлінні Держпраці. Консультації з питань надання допомоги є можливість отримати у працівників базових центрів зайнятості, філій обласного центру зайнятості та у відділі організації надання послуг роботодавцям обласного центру зайнятості за телефоном 0(522) 32-08-01. Користувачів соціальної мережі Фейсбук запрошуємо завітати до сторінки обласного центру зайнятості і ознайомитись у рубриці «Електронний кадровий клуб» з такою інформацією. Звертайтесь та забезпечуйте фінансову підтримку своїх працівників!
Роботодавці Кіровоградщини можуть позмагатися за звання найкращого На Кіровоградщині проводиться конкурс на звання«Кращий роботодавець року»
З метою заохочення роботодавців до збереження діючих та створення нових робочих місць, збільшення кількості працюючих, підвищення ефективності використання робочої сили та виробництва в цілому, виробництва конкурентоспроможної продукції, робіт (послуг), а також зменшення напруженості на ринку праці Кіровоградщини, у 2020 році проводиться конкурс на звання «Кращий роботодавець року». Наразі розпочато підготовчий етап проведення конкурсу, активним учасником якого є Кіровоградський обласний центр зайнятості. Участь у конкурсі можуть узяти великі, середні та малі підприємства, установи, організації усіх форм власності. Переможці конкурсу визначаються за номінаціями серед суб'єктів господарювання з середньообліковою чисельністю працівників: • до 20 осіб; • від 21 до 100 осіб; • від 101 до 500 осіб; • від 501 до 1000 осіб. Переможці конкурсу нагороджуються спеціальними дипломами та відзнаками. Детальніше з основними критеріями визначення переможців конкурсу можна ознайомитись у Положенні про порядок проведення в області у 2020 році конкурсу на звання «Кращий роботодавець року».
ТОП-8 змін ринку праці після карантину: служба зайнятості зробила прогноз щодо сфери працевлаштування
Минуло два місяці з початку карантину. Експерти щиро визнають, що запобіжно-карантинні заходи, прийняті з метою запобігання поширенню пандемії, мали негативні наслідки для соціально-економічної сфери навіть у найрозвиненіших державах світу. Державна служба зайнятості оприлюднила свій прогноз стосовно перспектив розвитку сфери зайнятості під час і після карантину. 1. Форми дистанційної зайнятості будуть вдосконалюватися. Більш деталізовано будуть відображені аспекти переведення працівників на такі умови роботи, збереження зарплати та поєднання такої зайнятості з можливістю більше уваги приділяти сім'ї та вихованню дітей. На рівні компаній це подекуди спричинить додаткові витрати на зміну внутрішніх процесів; 2. Дистанційна робота підвищить попит й на дистанційне навчання; 3. Працівники робитимуть вибір на користь легальної зайнятості. Краще мати роботу зі скромним, але гарантованим заробітком та можливістю отримання лікарняного, аніж товстий зарплатний конверт і перспектива втрати роботи будь-якої миті; 4. Роль держави зростатиме. Уже сьогодні роботодавці звертаються за підтримкою до служби зайнятості задля збереження робочих місць; 5. Обираючи професію, зважте, чи є вона затребуваною на ринку праці. Якщо ні, то вам загрожуватиме скорочення в першу чергу; 6. Значення гігієни праці та безпеки на виробництві посилиться; 7. Уже зараз потрібні програми, які забезпечать недопущення погіршення становища жінок, адже вони, насамперед, припиняють виконувати трудові обов'язки через догляд за дітьми; 8. Зросте усвідомлення важливості солідарності замість індивідуалізованих рішень. Стає зрозуміло, що добробут одних людей залежить від добробуту тих, хто їх оточує. Фахівці центрів зайнятості не припиняють дистанційно підбирати для безробітних підходящі вакансії, а для роботодавців – кваліфікований персонал. Адже в період дії карантину продовжують працювати підприємства, які забезпечують життєдіяльність країни: продуктові та господарські магазини, комунальні служби, лікарні, аптеки, транспортні підприємства, пошта, фінансові та інші установи.
Чи можуть роботодавці Кіровоградщини звільняти працівників під час карантину?
Незаконне звільнення працівників під час карантину може призвести до накладення штрафу на керівника розміром до 51 тис. грн або загрожувати виправними роботами. Ішлося про ст.ст. 172 та 173 Кримінального кодексу України (далі – ККУ). Ці норми не нові, і у зв'язку з карантином вони не зазнали жодних змін. Штраф від 2 до 3 тисяч НДМГ (від 34000 грн до 51000 грн) за незаконне звільнення працівників, установлений ст. 172 ККУ, передбачений задовго до встановлення карантину. Більш того, не лише незаконне звільнення, а й інші грубі порушення законодавства про працю можуть призвести до накладення такого штрафу на керівника, а також до позбавлення права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до 3-х років, або виправних робіт на строк до 2-х років. Про які ситуації може йти мова? Наприклад, роботодавець видає наказ, у якому зазначає: у зв'язку з пандемією коронавірусу він звільняє працівників – це, безперечно, незаконне звільнення, і за ним може послідувати покарання, про яке ми сказали вище. Чи можна звільняти працівників Звісно ж, дію Кодекса законів про працю (далі – КЗпП) на період карантину ніхто не скасовував. Якщо працівник бажає звільнитися за власним бажанням, про що подав заяву, роботодавець має його звільнити за ст. 38 КЗпП. Ба більше, якщо працівник зазначає поважну причину для цього (наприклад, повернення додому у зв'язку з карантином), працедавець має звільнити такого працівника в строк, про який він просить (ч. 1 ст. 38 КЗпП). Якщо причиною звільнення є закінчення строку трудового договору (п. 2 ч. 1 ст. 36 КЗпП) – перепон для такого звільнення теж немає. До того ж нерозірваний вчасно трудовий договір вважатиметься подовженим на невизначений строк і карантин жодним чином не впливає на цю норму. Те саме стосується звільнення за угодою сторін (п. 1 ч. 1 ст. 36 КЗпП) – воно цілком може відбутися під час карантину. А от зі звільненням з ініціативи роботодавця слід бути обережними. Наприклад, звільнити працівника за прогул (п. 4 ч. 1 ст. 40 КЗпП) можна, лише якщо такий прогул допущено без поважної причини. Карантин або ускладнення в користуванні громадським транспортом чи загалом неможливість ним користуватися у зв'язку з карантином, безперечно, є поважними причинами. Тож, якщо ви, наприклад, не хочете переводити працівника на дистанційну роботу і вимагаєте від нього присутності на робочому місці, а він не виходить в офіс із причин введення карантину в населеному пункті, де він працює, ви не можете звільнити його за прогул. Упевнені, будь-який суд визнає таку причину відсутності на роботі поважною. Те саме стосується звільнення, за п. 3 ч. 1 ст. 40 КЗпП, – систематичне невиконання обов'язків, покладених на працівника трудовим договором. Звільнити за цією підставою можна також лише за відсутності поважних причин. Не можна звільняти й із ініціативи роботодавця тих працівників, які знаходяться на лікарняному (ч. 3 ст. 40 КЗпП), за винятком: • повної ліквідації підприємства; • нез'явлення працівника на роботі більш ніж 4 місяці поспіль унаслідок тимчасової непрацездатності (не рахуючи декретної відпустки). Отже, як бачимо, жодних змін у процедурі звільнення у зв'язку з введенням карантину не відбулося. Тож зберігайте спокій та довіряйте лише надійним та перевіреним роками плідної співпраці джерелам.
......................................................................................................................................................................
Понад 100 старшокласників Компаніївщини знайомились з актуальними професіями у форматі «BarCamp»
На Компаніївщині, у рамках зонального етапу обласного молодіжного фес-тивалю «ПрофFEST-2019», у форматі «BarCamp» (паралельне проведення різних майстер-класів), відбувся ярмарок професій. Ярмарок професій став справжнім святом для учнів старших класів загальноосвітніх шкіл селища Компаніївка, їхніх батьків і вчителів. На ярмарок завітали більше 100 випускників, адже питання вибору професії для них як ніколи актуальне. Представники Центральноукраїнського будівельного ліцею м. Кропивницький, Бобринецького ПТУ №32 та Долинського відділення Новгородківського ПТУ №36 у консультаційному режимі презентували професії та спеціальності, з яких ведуть підготовку майбутніх фахівців, таких як кухар, швачка, тракторист, слюсар сантехнік та маляр-штукатур. Учні отримали інформацію щодо можливостей здобуття тієї чи іншої робітничої професії, правил прийому до навчального закладу, умов проживання в гуртожитку та перспектив подальшого працевлаштування. Виступи викладачів супроводжувалися переглядом слайдів та відеоматеріалів
На майстер-класах учні спробували себе в робітничих професіях: накладали декоративну штукатурку та проектували на ній 3D троянди, декорували тарілки технікою декупажу, готували салат з овочами гриль, желе із 3D квітами та канапки з салом і часниковим соусом, побачили як відбувається спаювання метало-пластикових труб та їх застосування.
Школярі із великим задоволенням брали участь у всіх майстер-класах.
Цікавими для учнівської молоді та педагогічних працівників були профорієнтаційні відеоролики про актуальні на ринку праці професії, а також презентація веб-базованої платформи «Моя професія: консультаційна мережа».
Слід додати, що організаторами проведення Ярмарку професій стали відділ культури, туризму, культурної спадщини, освіти, молоді та спорту Компаніївської райдержадміністрації та районної філії обласного центру зайнятості.
«Захід, що пройшов сьогодні, стане початком до правильного професійного шляху, а вдалий вибір залежить від кожного, хто його робить. Хотілося б, щоб випускники врахували при виборі професії почуте й побачене на ярмарку професій та обрали собі професію до душі», – зазначив директор Компаніївської районної філії Кіровоградського обласного центру зайнятості Юрій Орленко.
А. Ярошук, провідний фахівець з питань зайнятості відділу надання соціальних послуг Компаніївської районної філії Кіровоградського обласного центру зайнятості
.....................................................................................
 
© Сайт Компаніївської районної державної адміністрації